Twoja firma na Facebooku a zysk wizerunkowy
Chyba aktualnie nikt już nie ma żadnych wątpliwości, że media społecznościowe to potężne narzędzie marketingowe, a obecność w nich może przedsiębiorstwu przynieść wiele korzyści. Jakich? Przede wszystkim, jeśli chodzi o pozytywne budowanie wizerunku, który zwłaszcza w dzisiejszych czasach jest procesem ciągłym i systematycznym, a nawet najdrobniejsza wpadka może przyczynić się do negatywnych skutków, w tym odpływu klientów. Prowadzenie własnego fanpage’a na Facebooku to obecnie standard, dzięki któremu firma może dotrzeć do nowych odbiorców produkowanych przez siebie towarów czy też świadczonych usług. Jak posiadanie profilu w tym medium społecznościowym wpływa na wizerunek i czemu regularne wrzucanie na niego treści jest ogromnie ważne?
Facebook to najpopularniejsze medium społecznościowe
Codziennie z usług serwisu stworzonego przez Marka Zuckerberga korzysta blisko dwa miliardy osób na całym świecie. Nie ma więc nic dziwnego w tym, że informacje przekazywane poprzez to medium mają ogromne znaczenie dla budowy wizerunku. Warto więc korzystać z jego możliwości, gdyż regularnie publikowane treści sprawią, że potencjalni klienci łatwiej znajdą Twój produkt lub usługę. W ten sposób zbudujesz społeczność wobec swojej marki. Żyjemy bowiem w czasach, gdzie coraz więcej osób nie wyobraża sobie funkcjonowania bez internetu, a większość młodych ludzi nie zna świata bez mediów społecznościowych, w tym Facebooka.
Jak profil firmowy na Facebooku może przyczynić się do zbudowania pozytywnego wizerunku?
To, że obecność przedsiębiorstw w mediach społecznościowych niesie za sobą wiele korzyści, nie podlega dyskusji. Serwis stworzony przez Zuckenberga daje jednak już na samym starcie coś, czego nie mogliśmy uświadczyć jeszcze dwie dekady temu, a więc możliwość ogromnej promocji. Stworzenie profilu na Facebooku jest bezpłatne, więc przynajmniej na początku swojej działalności nie musisz przeznaczać nakładów pieniężnych, by się reklamować.
Oprócz korzyści finansowych, za pomocą publikowania treści w postaci postów, filmów video czy też transmisji na żywo rozwijasz świadomość marki. Dotrzesz tym samym również do nowych klientów, którzy będą chcieli należeć do budowanej przez Twoją firmę społeczności. Dzięki umieszczaniu wartościowego contentu oraz odpowiedniego kierowaniu go do grup docelowych możesz także przyczynić się do zwiększenia ruchu na swojej stronie internetowej, a co za tym idzie, również sprzedaży. Dobrym pomysłem jest także wchodzenie w interakcję z odbiorcami publikowanych treści, gdyż w ten sposób zyskasz wiernych oraz świadomych klientów. Wszystkie wymienione czynniki przyczyniają się do budowania pozytywnego wizerunku marki, a także wzrostu zainteresowania nią.